fbpx Skip to main content

Skutecznie poprawimy Twój wniosek

POPRAWA FORMALNA WNIOSKU

Otrzymałeś informację z ZUS o brakach formalnych

Twojego wniosku na poprawę BHP?

Masz tylko 14 dni na poprawę wniosku!

Zwiększ swoje szanse już dziś!

Formularz kontaktowy

Dlaczego warto wybrać naszą pomoc?

Czas to pieniądz – dlatego warto działać szybko!

Kup konsultacje

Jak przebiega proces poprawy wniosku o dofinansowanie?

1

Otrzymanie decyzji od ZUS

Od dnia otrzymania e-maila z ZUS masz 14 dni na włożenie poprawionego wniosku
2

Konsultacja z ekspertami

Skontaktuj się z nami – przeanalizujemy Twój wniosek do ZUS. Zarekomendujemy następny krok: walczyć czy zrezygnować i złożyć porządny wniosek w kolejnym konkursie.
3

Wprowadzenie korekt

Poprawiamy błędy formalne, dopracowujemy uzasadnienie, harmonogram i budżet.
4

Ponowne złożenie wniosku

Przesyłamy poprawiony wniosek do ZUS przed upływem 14 dni.
5

Przekazanie wniosku do oceny merytorycznej

Śledzimy status wniosku i pomagamy w dalszych krokach, jeśli to konieczne.

Harmonogram pozyskania dotacji

Zobacz

Jakie są najczęstsze błędy, które prowadzą do odrzucenia wniosku o dofinansowanie z ZUS na BHP?

  • Błędy formalne – Brakujące dokumenty, nieprawidłowe dane, niekompletne informacje.
  • Błędy merytoryczne – Niewystarczające uzasadnienie projektu, brak harmonogramu, nieprecyzyjny kosztorys.
  • Niezgodność z katalogiem działań – Planowane działania niezgodne z wytycznymi ZUS.
  • Przekroczenie terminów – Niezdążenie z poprawkami w wyznaczonym czasie.

Od czego zależy koszt wniosku?

Zakres i waga braków formalnych

Szczegółowa analiza liczby oraz rodzaju uchybień we wniosku.

Obszar braków

Identyfikacja, czy dotyczą one samego wniosku, czy załączników.

Szacowany czas pracy ekspertów

Przewidywana liczba godzin niezbędnych do skutecznej korekty dokumentacji.

Jak przebiega korekta wniosku złożonego do ZUS w ramach konkursu na poprawę BHP?

Procedura poprawiania wniosku o dofinansowanie na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP) w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) jest jasno określona w regulaminie konkursu. Zgodnie z paragrafem 7, wnioskodawca ma jednorazową możliwość usunięcia braków formalnych, a cały proces musi przebiegać w ściśle określony sposób. Przedstawiamy krok po kroku, jak wygląda ten proces.

Wezwanie do usunięcia braków formalnych

Jeśli ZUS stwierdzi braki formalne w złożonym wniosku, wysyła do wnioskodawcy wezwanie do ich uzupełnienia. Wnioskodawca ma na to 14 dni od dnia otrzymania wezwania. Wezwanie jest przesyłane zgodnie z zasadami opisanymi w paragrafie 13 regulaminu konkursu.

Ważne! Wnioskodawca może poprawić wniosek tylko raz i tylko w zakresie wskazanym w wezwaniu. Nie można przy tej okazji zwiększyć kwoty dofinansowania.

Zakres korekty

Korekta może dotyczyć:

  1. Wyłącznie wniosku,
  2. Wniosku i załączników,
  3. Wyłącznie załączników.

Poprawki muszą być naniesione wyłącznie na edytowalnym formularzu wniosku w formacie PDF. Na pierwszej stronie wniosku należy zaznaczyć opcję „Korekta wniosku”. W przypadku błędów w treści załączników należy złożyć wyłącznie poprawione dokumenty. Niedopuszczalne jest składanie dokumentów jedynie uzupełniających wcześniejszą dokumentację, z wyjątkiem zdjęć oraz warunków gwarancji lub serwisu, które można dołączyć jako osobne pliki. Konieczne jest zwrócenie uwagi na nazewnictwo plików, ich format oraz wielkość. Te wszystkie kwestie mają znaczenie!

Sposób składania skorygowanego wniosku

Skorygowany wniosek wraz z poprawionymi dokumentami należy złożyć wyłącznie za pośrednictwem strony prewencja.zus.pl. Aby to zrobić, należy:

  1. Skorzystać z zakładki „Wysyłam korektę wniosku”,
  2. Pobierać potwierdzenie złożenia korekty wniosku w wersji elektronicznej w formacie PDF.

Jeśli zachodzi potrzeba złożenia tylko brakujących lub poprawionych dokumentów, należy skorzystać z zakładki „Wysyłam same załączniki” i również pobrać odpowiednie potwierdzenie.

Decydująca dla weryfikacji terminu jest data przesłania dokumentów, wskazana na potwierdzeniu wygenerowanym przez system. Masz czas do północy ostatniego dnia.

Najczęstsze przyczyny wykluczenia wniosku z konkursu

Wniosek zostanie odrzucony, jeśli wnioskodawca:

  1. Nie usunie wszystkich braków formalnych w wyznaczonym terminie,
  2. Złoży wniosek na niewłaściwym formularzu,
  3. Złoży dokumenty w innej formie lub postaci niż wymagana,
  4. Dokona zmian niezwiązanych z wezwaniem,
  5. Złoży wniosek, który nadal zawiera błędy.

Usuwanie braków formalnych w konkursie ZUS na poprawę BHP wymaga dokładności i przestrzegania zasad opisanych w regulaminie. Ważne jest, aby działać zgodnie z otrzymanym wezwaniem, składając poprawiony wniosek oraz dokumenty w terminie i wymaganym formacie za pośrednictwem dedykowanej platformy internetowej. Każde odstępstwo od tych zasad może skutkować odrzuceniem wniosku.

Przestrzeganie tych zasad zwiększa szansę na pozytywną ocenę formalną i przekazanie wniosku do dalszego etapu – oceny merytorycznej.

Formularz kontaktowy